Hae
Juoksujalkaa

Se on menoa… ihan pian!!

Viikko on hurahtanut siihen vaiheeseen, että huomenna aamulla startataan kohti Tukholmaa!

Tällä viikolla on pitänyt keksiä paljon kaikkea muuta ohjelmaa, koska urheilut ovat olleet maltillisia. Tämä tuntuu aina jotenkin yhtä ylivoimaiselta, koska on tottunut siihen, että illat ovat enemmän tai vähemmän liikuntapainoitteisia. Tekee kyllä hyvää välillä!

tulppaanit

 

joutsen

Viimeinen treeni (15 min lämmittelyä, puoli tuntia kisavauhtia, 15 min palauttelua) tehtiin juoksutiimin kanssa tiistaina ja eilen aamulla kävin tekemässä pienen, 20 minuutin pyrähdyksen.

Mikä siinä onkaan, että jalat tuntuvat raskaammilta kuin ikinä ja jos jonkinlaista kolotusta tuntuu siellä täällä jaloissa ja niskassa ja käsissä ja… Huh, pitää yrittää pitää pää kylmänä. : D

laura_arcticsportaddicts

Pakko myöntää kuitenkin, että lauantai alkaa jännittää! Eilen kokoonnuimme ASA:n juoksutiimin kanssa hiomaan viimeiset taktiikat kuntoon ja en ole aivan varma, helpottiko vai lisäsikö se jännitystä! ; ) Mahtavaa kuitenkin lähteä isolla porukalla reissuun, veikkaan muutamia aika hyviä tuloksia, sen verran hienoa on ollut porukan kehittyminen!

tukholman maraton_kartta

Tankkausta en itse ihan hirveästi harrasta, mutta tällä viikolla saa tosiaan herkutella oikein luvan kanssa – ja ottaa rennosti! Maanantaina lautasella oli vielä salaattia, mutta tiistaina jo vähän järeämpi annos.

spoon mama_salaatti

Spoon Maman lounassalaatti Herttoniemessä

Fazerin kana-caesarleipä

Fazerin kana-caesarleipä

arcticsportaddicts_juoksutiimi

Juoksutiimiläisten kanssa saatiin viime syyskuusta asti haaveissa olleet berliininmunkit vihdoin käteen!

energy fruit gum

Joonaksen vinkistä piti ostaa muutama pussi ja ovat kyllä hyviä!

Tsemppiä kaikille Tukholmaan lähteville! Luulenpa, että voi olla odotettavissa huipputapahtuma erinomaisella tunnelmalla! Juoksijoita on paikalla yli 21 000, joista lähes 4000 suomalaista.

Varvassukista apua hiertymiin?

Viikon päästä juostaan sitten Tukholman maisemissa!

Sitä ennen on vielä aikaa testailla varusteita, jotka lähtevät lenkille mukaan. Samalla ostosreissulla, kun ostin uudet juoksukengät, mukaan tarttuivat myös Nike Dri-FIT 5-Toe Anti-Blister Running Socks -varvassukat.

IMG_3504

Varpaiden hiertyminen on nimittäin alkanut hieman vaivata viime aikoina, ilmojen lämmetessä ja etenkin pitkillä lenkeillä. Etenkin pikkuvarpaat puristuvat ja hinkkaavat helposti toisia varpaita ja hiertymiä syntyy.

Osaltaan apua ongelmaan tuovat varmasti uudet juoksukengät, jotka istuvat kengän kärjen ja varpaidenkin kohdalta paremmin jalkaan, eivätkä purista varpaita yhteen. Ajattelin kuitenkin testata, miltä varvassukat tuntuvat juostessa ja tuovatko ne apua hiertymiin.

Kuva 8

Kuva 9

Niken varvassukat ovat hyvin ohuet ja saumattomat, joten hiertymiä ei pitäisi tulla. Varvasosat venyvät ja asettuvat hyvin paikoilleen. Olen käyttänyt sukkia muutamalla testilenkillä ja ne tuntuvat hyviltä jalassa – tai mikä parasta, niitä ei tuntenut juuri ollenkaan!

En ole kuitenkaan testannut sukkia kymppiä pidemmällä lenkillä, joten pieni pelko on olemassa, alkavatko ne kuitenkin hiertää pidemmällä matkalla? Lisäksi sukat ovat todella ohuet, eivätkä juurikaan suojaa jalkaa iskuilta. Toisaalta noilla “testilenkeillä” en tosiaan edes huomannut koko sukkia jalassa, joten ei kai se ihan huono merkki sopivuudesta voi olla…