Hae
Juoksujalkaa

Loppuviikko mennään pohkeiden ehdoilla

Vuoden 2013 viimeiseksi treeniksi jäi reilu 16 kilometrin lenkki. Olin käynyt Helsingin urheiluhieronnassa maanantaina, jossa pohkeet saivat kunnon käsittelyn ja ei ole muuten hetkeen lenkki tuntunut noin raskaalta. Jalat painoivat todella paljon ja olivat aivan hapoilla. Vuoden viimeiseksi lenkiksi juuri sopiva, sillä välillä pitää olla haastavaa, että voi olla taas helpompaa ; )

Eilen oli uuden vuoden ensimmäinen valmennus Pirkkolassa. Ohjelmassa piti alun perin olla intervallitreeni, mutta päätimme siirtää sen seuraavaan kertaan ja kävimmekin juoksun lomassa läpi vähän tähän mennessä tapahtunutta ja suunnittelimme tulevaa. Valmennettavani tähtää myös Tukholmaan, joka on hänelle ensimmäinen maraton. Teimme kevyen, noin kympin lenkin.

Tähän väliin muuten linkkiehdotus juoksusta kiinnostuneille! Käykää lukaisemassa Jarnon ja Joonaksen huippuhyvä tiivistelmä erilaisista juoksuharjoituksista. Välillä nämä sanahirviöt ja lyhenteet kun voivat olla hieman vaikeasti avautuvia : ) Kirjoituksesta saa peruspaketin erilaisten treenien sisällöistä ja lisäksi mm. tietoa eri juoksukengistä.

Loppuviikon treenisuunnitelmissa on mennä tänään joko palauttavalle lenkille tai sitten Bodyattackiin. Pohkeet eivät ole vieläkään aivan palautuneet ja siinä mielessä hyppyjä sisältävä Attack ei ole paras vaihtoehto. Lauantaina on luvassa kova treeni, joten voimia ja jalkoja olisi syytä vähän säästellä… Sunnuntaille suunnittelen spinningiä, riippuen edelleen tuntemuksista jaloissa.

Katselin Movescountista yhteenvetoja viime vuodelta ja ihan mukavasti on liikunnat lisääntyneet loppuvuotta kohti. Joulukuun kalenteri näyttää hyvältä ja vaikka pääpaino on selkeästi juoksussa, muutakin on tullut tehtyä.

Nyt kun aukesi jälleen uusi kuukausi ja vuosi, on treenienkin suhteen mukava aloittaa puhtaalta pöydältä. Kevään aikana ja kohti Tukholmaa mentäessä juoksu tulee tietysti ottamaan vielä isompaa roolia harjoittelussa ja muutenkin mennään enemmän juoksun ehdoilla. Salitreeniä täytyy siis vähentää tai ainakin vähän muokata ; )

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *