Hae
Juoksujalkaa

Ensikertalainen vauvanvarusteviidakossa

Huh, mikä täysin uusi maailma tämä vauvan odotus on! Enpä ole tullut ikinä ajatelleeksi, miten kokonaisvaltaisesta asiasta onkaan kyse. 😀 Jos jo odotusaika on täysin mullistava kokemus ja iso muutos, niin lisäksi tässä on alkanut mietityttää pari muutakin asiaa, mikä liittyy vauvan tuloon. Viime aikoina on tullut pohdittua ja tehtyä erilaisia vaate- ja varustehankintoja.

Näin ensikertalaisella oli alkuun lähinnä vaunut mielessä, mutta sehän oli vasta alkusoittoa ja oikeastaan se helpoin osuus!

FullSizeRender-3

FullSizeRender-4

FullSizeRender-2

varusteviidakko

Vaunut laitoimme tilaukseen jo Lapsimessujen aikoihin ja ne ovatkin saapumassa ihan näillä viikoilla. Sen jälkeen on pyörinyt mielessä nukkumapaikka kotona. Ostaako ekoille kuukausille sopiva ensisänky, joka olisi näppärä oman sängyn vieressä, mutta joka jää melko nopeasti pieneksi? Vai suoraan pinnasänky, jossa vauva voikin nukkua monta vuotta eteenpäin, mutta jonne hän hukkuu ensimmäiset vuodet! Tähän toisaalta löytyy ratkaisuina erilaisia unipesiä sun muita, mitkä ovat kyllä aika ihanan näköisiä. No, entä pinnasänky kolmella eri tasolla, kehtojaloilla vai pyörillä? Sitten kaikki varusteet sinne sänkyyn sekä vaunuihin, joita voisi varustella loputtomiin…

Erillinen hoitopöytä vai taso esimerkiksi pesukoneen päälle? Lisäksi imetystyyny, itkuhälyttimet, rintapumppu, harsot, vaipat, kylpyamme… Niin ja kantoreppu, joita on sen sataa sorttia. Jossain vaiheessa aloin googletella myös tuttipullo- ja tuttivaihtoehtoja. Aiemmin tiesin lähinnä sen, että tuttipullo ja tutti on hyvä hankkia, mutta niitähän on satoja ja tuhansia erilaisia! Ja tietysti omalle lapselleen haluaa sen puhtaimman ja myrkyttömimmän vaihtoehdon. 😉

Vaatteita olemme hankkineet jo muutamia, mutta maltilla. En ole vielä päässyt sellaiseen täyteen hullaantumiseen vauvanvaateosastolla vaan yrittänyt tehdä järkeviä valintoja söpöimpien vaatteiden sijaan. Äitiyspakkauksen myötä sai melko kattavan otoksen vaatteista, mitä ylipäätään kannattaa hankkia. Voi sitä ilon päivää muutenkin, kun pääsi hypistelemään äitiyspakkauksen sisältöä!

FullSizeRender-1

FullSizeRender-5

Jonkin verran olemme onneksi saaneet ystäviltä käytettynä vaatteita ja esimerkiksi turvakaukalon saimme lainaan, mikä on iso etu. Muutenkin joidenkin tuotteiden käyttöikä on niin lyhyt, ettei viitsi ihan kaikkea uutena ostaa, mutta kuitenkin jotain.

Vaunut, sitteri, turvakaukalo ja syöttötuoli on siis hankittu. Onko jotain, mitä olen totaalisesti unohtanut? Kaikki vinkit ja neuvot toimivista ratkaisuista otetaan vastaan!

Aurinkoista viikkoa, se on kesäkuu ihan just!

xx Laura

@juoksujalkaa Facebookissa

@lauraenroth Instagramissa 

Viime viikon lipsumiset…

Jatkan omasta lihaskuntohaasteesta raportointia, koska se motivoi tätä omaa tekemistä. Tai sitten ei, nimittäin jo toisella haasteviikolla lipsuttiin… Samalla olen näköjään palannut blogin kirjoittamisen alkulähteille, noin viiden vuoden taa, jolloin tuli tehtyä ja kuvattua näitä kotijumppia enemmänkin.

Viime viikolla 2 x viikossa vähintään 30 minuuttia lihaskunnon parissa jäi yhteen kertaan. Tein alla olevan kuminauhajumpan tavoitteen sijaan vain kerran. Hirveästi oli muka tärkeämpää tekemistä, eikä millään löytynyt tuota toista 30 minuutin pätkää. 😉 Tällä hetkellä liikunnat ovat kuitenkin täysin oman ja etenkin vauvan olon mukaisia, joten en kovin vakavasti näihin asettamiini haasteisiin suhtaudu. Olen kuitenkin huomannut, että pienikin haaste motivoi tekemään enemmän oman kunnon eteen myös raskausaikana.

Tällä viikolla tuli keskiviikkona vähän yllättäen treenailtua lihaskuntoa portailla Lavli Runners valmennuksen ohessa. Samana päivänä pyöräilin myös lähes 20 kilometriä. Sekä portaat, lihaskunto että pyöräilyt sujuivat helposti. Täytyy kyllä sanoa, että

päivillä ja jaksamisella on ihan valtavasti eroa juuri nyt.

Kuminauhajumppa

1. kyykky + pystysoutu (leveä kyykky ja ylhäällä pystysoutu)

FullSizeRender

2. pakaranosto konttausasennossa

FullSizeRender3

3. soutu istuma-asennossa

FullSizeRender2

4. hauiskääntö + pystypunnerrus

FullSizeRender4

5. vipunostot sivuille

IMG_8349

6. kulmasoutu

FullSizeRender5

7. rintapunnerrus (kädet suoriksi eteen)

FullSizeRender6

Tein jokaista liikettä 20 toistoa kiertoharjoitteluna, kolme kierrosta. Lämmittelyt hoidin tällä kertaa cross-trainerilla (10 minuuttia) ja treeniin meni yhteensä 45 minuuttia. Sopii niin raskaana oleville kuin muillekin jumppareille.

Yksi ”syy”, jota olen tällä viikolla käyttänyt treenin siirtämiseen, on tuo ihana ilma. Tekee mieli olla ulkona koko ajan, kun vaan mahdollista. Mutta, tämä treeni on mahdollista tehdä näppärästi myös ulkona!

IMG_8171

IMG_8178

IMG_8179

Mainittakoon vielä, että omat kuminauhani olen hankkinut Lidlistä ja hienosti toimii.

Iloa sunnuntaille, nyt painun tekemään tämän kuminauhajumpan uudelleen!

xx Laura

@juoksujalkaa Facebookissa

@lauraenroth Instagramissa