Hae
Juoksujalkaa

Kuminauhatreeniä – taas(ko)!?

Joko nämä ainaiset kuminauhatreeni -päivitykset alkavat tulla korvista ulos? 😃 Toivottavasti ei, nimittäin niitä tulee satelemaan vielä jonkun aikaa! Ja miksi ei, nimittäin se on ihan paras tapa pitää lihaskuntoa yllä näin raskausaikanakin.

Kuminauha antaa juuri sopivan vastuksen, kehittää kestävyysvoimaa ja ylläpitää kuntoa, mutta ei tee lihaksia kipeäksi tai ”vaadi liikaa” kropalta. Sen avulla on mahdollista tehdä rauhallisia liikkeitä hyvällä tekniikalla,  kuminauhan vastusta apuna käyttäen ja lisäksi tehdä myös avaavia ja venyttäviä liikkeitä. Itsellä ainakin tässä vaiheessa raskautta oikein tervetullutta.

Verrattuna vaikkapa käsipainoihin, kuminauhoilla on paljon helpompi tehdä hallittuja liikkeitä ja säädellä vastusta helpommin. Eikä kuminauhatreenit tokikaan ole vain raskaana olevia varten, kumpparilla saa tehtyä myös oikein polttavan ja päräyttävän treenin muutenkin.

Itselläni on käytössä tällä hetkellä vähiten vastusta antava nauha, mutta jos halajat kunnon treeniä, polttoa ja kipua, valitse raskaamman väännön antava nauha tai kiedo kevyempi kaksin kerroin. Takaan, että saat lihaksiin tuntumaa. Ja mikä parasta, kuminauhatreeni on helppo tehdä kotona, ulkona, reissussa… missä vaan!

Joten jos kumpparitreenit on myös sua varten, suuntaa Instan puolelle ottamaan eilinen sarja haltuun.

Olisi muuten superkiva kuulla, onko siellä seuraajissa tällä hetkellä muita raskaana olevia?

Tuntui, että viime raskaudessa meitä oli oikein armeija samassa tilanteessa olevia, mutta nytpä olette olleet kovin vaitonaisia. Instassa olen muutamia yksityisviestejä saanut, mutta laittakaa rohkeasti viestiä tulemaan! 🙂

Itsellä lähestyy pian toinen kolmannes loppua ja toivon, että saan tässäkin raskaudessa nauttia melko lailla loppuun saakka kevyestä liikunnasta. Ainakin toistaiseksi pienet kolotukset ovat ajoittuneet lähinnä yöaikaan, oikeaa nukkuma-asentoa etsiessä.

Tosin viime yönä nukuin kuin tukki, ilman heräämisiä ja syvää unta tuli yli 4 tuntia. Tyypillisin syvän unen osuus on mulla 3 tuntia, mutta jos sen saa neljään tuntiin, aamulla huomaa kyllä eron.

Ihanaa hellepäivän iltaa ja loppuviikkoa!

xx Laura

lauraenroth Instagramissa

Juoksujalkaa Facebookissa

4 kommenttia

  1. Kati kirjoitti:

    Kiinnostuneena täällä seuraan raskausajan treenejäsi, itsellä taival vasta alussa viikoilla 5+2 ja toivon myös että liikunta säilyy koko raskauden ajan arjessa. Kiitos siis hyvistä treenivinkeistä!

    • juoksujalkaa kirjoitti:

      Kiitos kommentista, mukava kuulla! 🙂 Ihanaa raskausaikaa, kesää ja hyvää oloa sinne!

  2. Noora kirjoitti:

    Moikka!
    Mie löysin siut vasta tänään instasta ja sitä kautta tämän blogin. Ja voi mahtavaa kun löysin!! Ihan huippu jumppa vinkkejä ja positiivisuutta. Ite ootan kolmatta lasta (aiemmat 7/16 & 4/18), laskettu aika 15.9.
    Varmasti jää päivittäiseen seurantaan tämä paikka. Ihanaa juhannusta ja odotusta siulle!

    • juoksujalkaa kirjoitti:

      Voi miten kiva kuulla, kiitos kommentista ja kiva kun löysit! Mennään myös tosi samassa aikataulussa raskauden kanssa, ihanaa odotusaikaa sinne 🙂 <3

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *